Заштита и спашавање у Црној Гори се финансира из више извора. Најзначајнији извори финансирања су из буџета Црне Горе и из буџета општине. Поред ових извора, општинска служба за заштиту и спашавање финансира се и из добровољних доприноса, међународне помоћи и осталих извора. Од висине финансијских средстава која се обезбједе овим путем, директно је зависна и спремност система заштите и спашавања.
У случају да средства из буџета и осталих извора нијесу довољна да покрију штету проузроковану неком катастрофом на простору Црне Горе, постоји могућност доношења ванредног буџета којим би се санирале ове последице. Овај, ванредни буџет постоји када се„паралелно са редовним буџетом у редовном року, донесе буџет чији се приходи образују из ванредних средстава и који служи за финансирање ванредних потреба.
Надзор рада Службе заштите и спашавања и спровођење закона и прописа којима подлијеже њен рад, врши Министарство унутрашњих послова. Инспекцијски надзор, у оквиру надлежности Министарства унутрашњих послова, врши инспектор за заштиту и спашавање, у складу са законом. Овлашћења инспектора су значајна и она се протежу углавном у превентивном сегменту дјеловања Службе заштите и спашавања. Доношењем конкретних забрана и наредби субјектима заштите и спашавања, инспектор елиминише све облике неправилности потенцијалних ризика које је примјетио у раду ових субјеката.